S koncem letošního léta dojde k jednomu významnému kroku. Volební strany spustí své kampaně a prakticky všechno kolem nás se začne měnit. Konkrétně tedy olepovat reklamními letáky, bannery a samozřejmě informačními cedulemi s hesly, které ani jedna strana pravděpodobně nedokáže naplnit. V každém případě to znamená jedno – společně s volebními kampaněmi se spustí také vlny dezinformací, které začnou zaplavovat sociální sítě. A přesně na to se nyní Facebook připravuje.
Americký gigant má za sebou opravdu vynikající čtvrtletí, během kterého svými tržbami dosáhl hodnoty jednoho bilionu dolarů. Nyní se po tomto úspěchu chystá na české volby, které budou stejně jako v uplynulých letech plné dezinformací, jež musí zavčasu zakazovat.
Stop šíření nepravdivých zpráv
To už je zkrátka údělem voleb, že lidé chtějí pošpinit stranu soupeřů, respektive toho, koho oni nevolili. A jelikož jsou sociální sítě mocným nástrojem dnešní doby, hejty a nepravdivé informace se shromažďují právě zde. Úkolem sociálních sítí je zamezit tomuto šíření dezinformací, na což se Facebook, jak již bylo zmíněno, připravuje.
Facebook se tímto krokem chce vyvarovat něčemu podobnému, co se kdysi stalo při volbách v Americe. Mluvíme o kauze Cambridge Analytica, o které jste už jistě slyšeli. Nyní se proto představilo rovnou několik konkrétních kroků, jež mají něčemu podobnému u nás zabránit.
Zlepšují se systémy odhalování dezinformací
Předně bylo ohlášeno, že se zlepšují systémy odhalující dezinformace. Zkouší se různé taktiky, které mají odhalit i sebevíc vychytralé jedince stojící za nepravdivými informacemi. V současné době se také posiluje i tým lidí, kteří mají za úkol dezinformace podchycovat. Tento tým zatím činí pětatřicet tisíc lidí.
Pracuje se také na vylepšení dosavadních algoritmů a využívá se umělá inteligence.